ដើមឡើយ​បណ្ដាញ​សង្គម​មាន​ការ​ពេញ​និយម​ប្រើប្រាស់​ច្រើន ​គឺ​ដោយសារ​មុខងារ​អត្ថប្រយោជន៍​របស់​វា​ដែល​អាច​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ធ្វើ​ការ​ទាក់ទង​គ្នា​បាន​ងាយស្រួល។ ក៏​ប៉ុន្តែ​ក្នុង​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​បណ្ដាញ​សង្គម​នានា មិន​ថា Facebook, Twitter, Instagram នោះ​ទេ គឺ​ត្រូវ​បាន​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​រូបភាព​ជាច្រើន ដូច​ជា​ការ​ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន​រហ័ស​ទាន់​ហេតុការណ៍ វេទិកា​ពិភាក្សា​ជា​ក្រុម (Group) ការ​បង្ហោះ​ចែក​រំលែក​មាតិកា​ផ្សេងៗ​ដល់​មិត្តភ័ក្ដិ និង​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាដើម។ ទន្ទឹម​នោះ ក៏​មាន​អ្នក​ប្រើ​មួយ​ចំនួន មិន​ទាន់​ប្រើ Facebook ឱ្យ​អស់​សក្ដានុពល និង​ទាញ​យក​អត្ថប្រយោជន៍​ខ្លាំង​នៅ​ឡើយ។

យ៉ាងណា សូម​កុំ​ធ្វេសប្រហែស​ចំពោះ​ការ​ចំណាយ​ពេល​ច្រើន​ហួសហេតុ​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​បណ្ដាញ​សង្គម​ទាំង​នោះ​ឱ្យ​សោះ ព្រោះ​វា​អាច​បង្វែរ​ពី​ផល​វិជ្ជមាន ទៅ​ជា​អវិជ្ជមាន​បាន​អាស្រ័យ​លើ​លោក​អ្នក។ ខាង​ក្រោម​នេះ​ គឺ​ជា​គន្លឹះ​ធ្វើ​ឱ្យ​លោក​អ្នក អាច​ទាញ​ប្រយោជន៍​យ៉ាង​ច្រើន​ចេញ​ពី​បណ្ដាញ​សង្គម Facebook ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព និង​មិន​ប៉ះពាល់​ដល់​ពេលវេលា​ដែល​អាច​ជះ​ផល​អវិជ្ជមាន​ដល់​លោក​អ្នក។



១) កម្រិត​ការ​ប្រើប្រាស់​ឱ្យ​នៅ​ក្នុង​ដែន​តូច ប៉ុន្តែ​អាច​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​ចំពោះ​អ្នក​បាន​យ៉ាង​ច្រើន

ហេតុផល​ដ៏​សាមញ្ញ​ ដែល​លើក​ជា​សំនួរ​ឡើង​ថា ហេតុអ្វី​ពួក​យើង​ខ្ជះខ្ជាយ​ពេលវេលា​ច្រើន​ក្នុង​ការ​លេង Facebook នោះ​គឺ​ដោយសារ អ្នក​ព្យាយាម​ចង់ follow លើ​មនុស្ស​ច្រើន​ពេក និង subscribe លើ Page ច្រើន​ពេក។ ​បើ​ក្រឡេក​​មើល​ស្ត្រី​ជនជាតិ​អាមេរិក​​ដែល​ជា​​ប្រទេស​មហាអំណាច​សេដ្ឋកិច្ច​​​ ​​គេ​ប្រើ Facebook ជាមធ្យម ​​មាន Friends តែ ២៥០នាក់​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​ជា​រៀងរាល់​ថ្ងៃ​ពួក​គេ អាច​ឃើញ​ចំនួន Post ជា​មធ្យម​ប្រមាណ ១៥០០ដង​នៅ​លើ Feed របស់​ (ផ្អែក​តាម​ទិន្នន័យ​បាន​ពី Digital Media Ramblings)។

តែ​ដោយសារ ចិត្ត​គំនិត​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ល្ហល្ហេវ​ត្រូវការ​រក​អ្វី​ដែល​ថ្មី ចង់​បាន​ការ​បង្ហាញ​មាតិកា​កាន់​តែ​ច្រើន ទើប​ធ្វើ​ឱ្យ​មាតិកា​ដែល​គេ​ទទួល​បាន អាច​ជា​រឿងរ៉ាវ​មិន​ល្អ មិន​គប្បី​នឹង​មើល ឬ​មិន​គប្បី​នឹង Share ទៅ​វិញ។ ដំណោះស្រាយ ចំពោះ​រឿង​ឈឺក្បាល​នេះ គឺ​លោក​អ្នក​អាច​កាត់​បន្ថយ Friends ដែល​មិន​ដែល​ស្គាល់ ឬ​រាប់រក​គ្នា​ទាល់តែ​សោះ​ពី​មុន (មិន​ដែល chat សួរ​គ្នា)។ ពេល​ខ្លះ Friend មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នក​មិន​ដែល​បាន chat ជាមួយ ក៏​អាច​រំខាន​អ្នក​ដោយសារ គេ​បង្ហោះ Status នូវ​រឿងរ៉ាវ​មិន​មាន​ប្រយោជន៍ បែរ​ជា​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​មាន​ការ​ធុញ​ទ្រាន់ និង​មិន​ដែល​យក​ភ្នែក​មើល​ទៅ​វិញ​ក៏​មាន។ ធ្វើ​ដូច្នេះ អ្នក​អាច​កាត់​បន្ថយ​ចំនួន​មាតិកា​បាន ហើយ​ងាក​ទៅ​ផ្ដោត​ចាំ​ទទួល​មាតិកា​អត្ថប្រយោជន៍​ដែល​អ្នក​ត្រូវការ​បាន​ងាយស្រួល។ ម្យ៉ាងទៀត​លោក​អ្នក​ក៏​អាច unsubscribe ចំពោះ Page ដែល​មិន​ផ្ដល់​តម្លៃ ឬ​មិន​បាន​រួម​ចំណែក​ជា​បទពិសោធន៍​ដល់​លោក​អ្នក​សោះ។



២) ប្រើ​មុខងារ​ច្រោះ​យក Filter ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​កំណត់​ផ្សេងៗ​នៅ​លើ Facebook

ប្រសិន​អ្នក​គិត​ថា Unfriend គឺ​ជា​រឿង​មិន​គួរ​សម ហើយ​អ្នក​ចង់​រក​វិធីសាស្ត្រ​ធ្វើ​យ៉ាងណា មិន​ចង់​មើល​ឃើញ​ការ​រំខាន​ផ្សេងៗ​របស់ Friend នោះ លោក​អ្នក​អាច​ចូល​ទៅ​កំណត់​ដូច​ខាង​ក្រោម៖

-នៅ​លើ New feed ប្រសិន​អ្នក​ឃើញ Post ណាមួយ​របស់ Friend ដែល​អ្នក​មិន​ចង់​ឃើញ គឺ​គ្រាន់តែ​ចុច​លើ​សញ្ញា​ព្រួញ​នៅ​ផ្នែក​ខាង​លើ និង​ខាង​ស្ដាំ​នៃ Status របស់ Friend នោះ រួច​ហើយ​ចុច​រើស​យក​ឃ្លា I don’t want to see this។ ក្រោយ​ពេល​ធ្វើ​ដូច្នេះ គឺ​មាន​ន័យ​ថា អ្នក​លាក់ (hide) Post នោះ​មិន​ឱ្យ​ឃើញ​នៅ​លើ Timeline របស់​អ្នក។

– ប្រសិន​បើ លោក​អ្នក​ចង់​បិទ មិន​ឱ្យ Timeline របស់​អ្នក បង្ហាញ Post របស់ Friend ម្នាក់​នោះ​ទៅ​ថ្ងៃ​ក្រោយ​ទៀត សូម​បន្ត​ចុច​លើ See less from [ឈ្មោះ friend] ជា​ការ​ស្រេច។ ធ្វើ​ដូច្នេះ គឺ​ផ្ដល់​ភាព​ងាយស្រួល ហើយ​ជៀសវាង​មើល​មុខ​គ្នា​មិន​ចំ​ពី​ការ Unfriend មក​ជា​ការ​កំណត់​មិន​ឱ្យ​បង្ហាញ​រាល់​ព័ត៌មាន Status របស់ friend វិញ។

៣) ប្រើ Facebook សម្រាប់​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​ក្នុង​ការ​រៀន​ភាសា និង​ជា​ច្រើន​ទៀត

ជា​ការ​ពិត​ណាស់ ពិភព​អ៊ីនធឺណិត​គឺ​សំបូរ​បែប ហើយ​ក្នុង​នោះ Facebook ក៏​ជា​កន្លែង​ប្រមូលផ្ដុំ​នូវ​មាតិកា​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​យ៉ាង​ច្រើន​ផង​ដែរ អាស្រ័យ​លើ​អ្នក​ប្រើ​ចេះ​ស្វែងរក និង​ទាញ​យក​ប្រយោជន៍។ Facebook ផ្ដល់​លទ្ធភាព​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើ អាច​បង្កើត​ជា​ទំព័រ (Page) សម្រាប់​ចែករំលែក​ប្រភេទ​មាតិកា​ផ្សេងៗ​គ្នា​យ៉ាង​សំបូរ​បែប។

ជាក់ស្ដែង សម្រាប់​អ្នក​ដែល​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ស្វែងរក​ចំណេះដឹង​បន្ថែម​ពី​ភាសា គេ​អាច​ស្វែងរក​នៅ​ក្នុង​ប្រអប់ Search របស់ Facebook ឱ្យ​ចំ​មាតិកា​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​ត្រូវការ​បាន។ យ៉ាងណា ក៏​មាន Page មួយ​ចំនួន ដំបូង​គឺ​ផ្ដល់​មាតិកា​ល្អៗ សម្រាប់​អ្នក Like តែ​ក្រោយមក អាច​នឹង​ផ្ដល់​មាតិកា​មិន​ល្អ ដែល​អាច​ជា​ការ​រំខាន​ដល់​លោក​អ្នក។ ដូច្នេះ លោក​អ្នក​ក៏​អាច Unfollow​ ឬ​កំណត់​ការ​បង្ហាញ notification នៃ​មិត្តភ័ក្ដិ ឬ Page ដែល​គេ​លែង​ចាប់អារម្មណ៍​តទៅទៀត​ក៏​បាន។


៤) ការ​ទាញ​យក​ប្រយោជន៍​ចេញ​ពី​ក្រុម (Group)

មិន​ខុស​គ្នា​នឹង​ការ​ទាញ​យក​ប្រយោជន៍​ចេញ​ពី Facebook Page នោះ​ទេ ព្រោះ Group ក៏​អាច​ជួយ​ដល់​ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​ចំណេះដឹង​ផ្សេងៗ​បាន​ច្រើន​ផង​ដែរ តាមរយៈ​ការ​ចែករំលែក​មាតិកា​មាន​អត្ថប្រយោជន៍​យ៉ាង​ច្រើន​សំបូរ​បែប។ អ្នក​អាច​ស្គាល់​មនុស្ស​ដែល​ពោរពេញ​ដោយ​បទពិសោធន៍​ជាច្រើន​នៅ​ក្នុង Group ហើយ​អ្នក​អាច​ចែករំលែក​បទពិសោធន៍​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​បាន។ ម្យ៉ាងទៀត Group នៅ​លើ Facebook ក៏​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​សម្រាប់​ការងារ​ជា​ក្រុម​ផង​ដែរ។ ការងារ​ក្រុម​ត្រូវ​ការ​មាន​ភាព​មាន​សកម្ម ដើម្បី​ទាក់ទង​គ្នា និង​រាយការណ៍​ដល់​គ្នា​ពី​ចម្ងាយ​បាន និង​ភាព​សម្ងាត់​បាន​ល្អ។

៥) ទាញ​យក​ប្រយោជន៍​បាន​ពី​ការ Share

Share កំពុង​ត្រូវ​បាន​អ្នក​ប្រើ Facebook ចាប់អារម្មណ៍​យ៉ាង​ខ្លាំង ពិសេស​គឺ Post ដែល​គេ​បង្ហោះ​ចេញ​ទៅ។ យ៉ាងណា ប្រសិន​មាតិកា​មិន​មាន​អត្ថប្រយោជន៍ ការ​ចាប់អារម្មណ៍ និង​ការ Share ក៏​មិន​មាន​ច្រើន​នោះ​ដែរ។ ម្យ៉ាងទៀត បែរ​ជា​ធ្វើ​ឱ្យ Friend ដទៃ​មាន​ការ​ធុញទ្រាន់​ទៅ​វិញ។ ក៏​ប៉ុន្តែ ​ប្រសិន​អ្នក​គិត​ថា មាតិកា​ដែល​អ្នក​ចែករំលែក​ទៅ​គឺ​អាច​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​សម្រាប់​អ្នក​លេង Facebook ដូច្នេះ​អ្នក​អាច​បង្កើត​ជា Page បាន ដើម្បី​ពង្រីក​ដែន​នៃ​ការ​ចែករំលែក​ឱ្យ​កាន់​តែ​ទូលាយ និង​បាន​រហ័ស​ប្រសិន​បើ​មាន​អ្នក​គាំទ្រ (អ្នក Like) ច្រើន។

មុន​នឹង​បង្កើត Page អ្នក​ចាំបាច់​ត្រូវ​គិត​អំពី​អត្តចរិត Page នោះ​ជា​មុន​សិន​ថា តើ​នឹង​ផ្ដល់​ចំណេះដឹង ឬ​មាតិកា​បែប​ណា? តើ​តម្រូវការ​មនុស្ស​មាន​ច្រើន​ឬ​ទេ? លុះ​ក្រោយ​ពេល​បង្កើត ក៏​ចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​រិះរក​មាតិកា​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​ដល់​អ្នក​គាំទ្រ (Fan) ហើយ​ឧស្សាហ៍​បង្ហោះ​ចែករំលែក ដើម្បី​បន្ត​ឱ្យ​មាន​អ្នក​គាំទ្រ​ច្រើន​ឡើង។ ​ធ្វើ​ដូចនេះ មិន​ត្រឹមតែ​ផ្ដល់​ចំណេះដឹង​ដល់​អ្នក​លេង​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ចំណែក​ខ្លួន​អ្នក​ផ្ទាល់​ក៏ ទទួល​បាន​ប្រយោជន៍​អំពី​ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម ពង្រឹង​ផ្នែក​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​ឌីជីថល​បាន​រហ័ស​ផង​ដែរ។

និយាយ​រួម Facebook អាច​ផ្ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​ជាច្រើន​ដល់​អ្នក​ប្រើ តែ​គឺ​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​វា​ឱ្យ​ទៅ​តាម​តម្រូវការ​ល្អ និង​ចាំបាច់។ ប្រសិន​អ្នក​ប្រើ បាន​ត្រឹមតែ​សន្ទនា (chat) បង្ហោះ​មាតិកា (Status) សប្បាយ​ចិត្ត-ទុក្ខព្រួយ ចែករំលែក​រឿងរ៉ាវ​គ្មាន​ប្រយោជន៍ នោះ​ថ្ងៃ​ណាមួយ លោក​អ្នក​អាច​នឹង​មាន​ការ​ធុញទ្រាន់​នឹង Facebook ក៏​ថា​បាន ឬ​រហូត Friend របស់​អ្នក Unfriend ក៏​ថា​បាន៕



​ប្រែ​សម្រួល៖ លី ឈៀន
ប្រភព៖​ lifehack

Ads

 
Top